Effectief inzetten van gesprekstechnieken in de gehandicaptenzorg
Algemeen:
Medewerkers kunnen vastlopen in de communicatie met cliënten. Dit kan komen omdat ze elkaar niet goed begrijpen of dat de cliënt niet reageert zoals verwacht wordt. In deze interactieve training zoomen we in op de gesprekstechnieken die in de praktijk wel werken. Deze zijn aangepast op de doelgroep. Wij geven handen, voeten en taal aan de onuitgesproken vragen vanuit de cliënt. Doel van de training is dat de samenwerking tussen begeleider en cliënt een boost krijgt. Hierdoor voelt de cliënt zich lekkerder in zijn vel en de begeleider zich zekerder op de setting.
Investering:
Inschrijving: Deze training wordt incompany aangeboden.
Voorafgaand van de training wordt met de opdrachtgever (of de medewerkers die de training gaan volgen) onderzocht waar de vragen liggen. Aan de hand van de vragen zal besproken worden welke gesprekstechnieken aangeleerd zullen worden en wat de tijdsinvestering zal zijn.
Voorbeelden van gesprekstechnieken die getraind kunnen worden zijn:
Communicatie: waar begint het en hoe kan de begeleider deze aanpassen.
Luisteren, samenvatten en doorvragen.
Motiverende gespreksvoering.
Roos van Leary (aangepast op de zorgsector).
Non verbale communicatie.
Ondersteunende communicatie.
Meer informatie of het aanvragen van deze training:
Bij het invullen van ons contactformulier zullen wij contact met u opnemen. Wilt u ons graag telefonisch contacten kan dit op 06-35622893